Prijs | € 39,95 |
Uitverkocht
Paperback | September 2014 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Specificaties
- Auteur
- Sem van Geffen
- Uitgever
- School voor de Toekomst
- ISBN
- 9789078300007
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- September 2014
- Categorie
- Studieboek
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 216
Beschrijving
Kinderen, pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze het liefst door te spelen. Onderwijsprofessionals kunnen nu nog beter anticiperen op deze behoefte, dankzij gamification. Game-elementen kunnen worden geïntegreerd in een rijke context met haalbare, uitdagende opdrachten. Voor het gamificeren van leersituaties dienen zich diverse opties aan: van een eenvoudig, aangepast bordspel met geïntegreerde leerinhoud tot een complete game-ervaring inclusief storytelling en differentiatie.
Gamification biedt docenten, studenten van lerarenopleidingen en onderwijskundig ontwikkelaars een uitgelezen kans om lessenreeksen te bedenken of te herontwerpen. Wat zijn de mogelijkheden? Introduceer een nieuw project of vernieuwd thema als game in de klas. Maak gebruik van een toegankelijk repertoire vol handige tips van professionals en inzichten uit onderzoek naar gamification. Koppel praktijkonderzoek aan de interventie in de klas en evalueer de effecten van gamification op motivatie. Al deze stappen worden behandeld in dit gedegen, vlot geschreven boek. Benieuwd wat jij in de klas met gamification kunt doen? Met dit boek kun je meteen aan de slag!
Schrijf een recensie
Specificaties
- Auteur
- Sem van Geffen
- Uitgever
- School voor de Toekomst
- ISBN
- 9789078300007
- Bindwijze
- Paperback
- Publicatiedatum
- September 2014
- Categorie
- Studieboek
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 216