Prijs | € 19,50 |
Niet beschikbaar
Hardback | Maart 2006 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Kees Glimmerveen is een van die auteurs die zijn hart behalve aan het schrijven aan de muziek verpand heeft, als cembalist, organist en componist. Hij publiceerde vanaf 1991 drie romans en een novelle (onder de naam Mackay) bij Uitgeverij de Prom en vanaf 1997 (als Harman Nielsen) drie romans en de drie delen tellende fantasyromancyclus Het Verscholen Volk bij Uitgeverij In de Knipscheer. Glimmerveen studeerde o.a. astronomie en is gepromoveerd als filosoof. Voor de vele liefhebbers en bespelers van het klavecimbel schreef hij deze cultureel-wetenschappelijke verhandeling over de geschiedenis van de theorie en de praktijk van het stemmen van toetsinstrumenten, een pleidooi voor een gedifferentieerde (muziek)cultuur. Nog altijd gangbare vooroordelen en misvattingen worden erin weerlegd; het is daarmee zowel wetenschappelijk als cultureel gezien zeer actueel. De auteur wil met de publicatie bereiken dat oude stemmingen nog minder het domein worden van theoretici en meer van musici.
Specificaties
- Auteur
- C.H. Glimmerveen
- Uitgever
- Knipscheer, Uitgeverij In de
- ISBN
- 9789062655748
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- Maart 2006
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 142
Beschrijving
Kees Glimmerveen is een van die auteurs die zijn hart behalve aan het schrijven aan de muziek verpand heeft, als cembalist, organist en componist. Hij publiceerde vanaf 1991 drie romans en een novelle (onder de naam Mackay) bij Uitgeverij de Prom en vanaf 1997 (als Harman Nielsen) drie romans en de drie delen tellende fantasyromancyclus Het Verscholen Volk bij Uitgeverij In de Knipscheer. Glimmerveen studeerde o.a. astronomie en is gepromoveerd als filosoof.
Voor de vele liefhebbers en bespelers van het klavecimbel schreef hij deze cultureel-wetenschappelijke verhandeling over de geschiedenis van de theorie en de praktijk van het stemmen van toetsinstrumenten, een pleidooi voor een gedifferentieerde (muziek)cultuur. Nog altijd gangbare vooroordelen en misvattingen worden erin weerlegd; het is daarmee zowel wetenschappelijk als cultureel gezien zeer actueel. De auteur wil met de publicatie bereiken dat oude stemmingen nog minder het domein worden van theoretici en meer van musici.
Voor de vele liefhebbers en bespelers van het klavecimbel schreef hij deze cultureel-wetenschappelijke verhandeling over de geschiedenis van de theorie en de praktijk van het stemmen van toetsinstrumenten, een pleidooi voor een gedifferentieerde (muziek)cultuur. Nog altijd gangbare vooroordelen en misvattingen worden erin weerlegd; het is daarmee zowel wetenschappelijk als cultureel gezien zeer actueel. De auteur wil met de publicatie bereiken dat oude stemmingen nog minder het domein worden van theoretici en meer van musici.
Schrijf een recensie
Specificaties
- Auteur
- C.H. Glimmerveen
- Uitgever
- Knipscheer, Uitgeverij In de
- ISBN
- 9789062655748
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- Maart 2006
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Nederlandstalig
- Aantal Pagina's
- 142